17 mars 2010

Heja heja!

Träffade en tjej i morse som jag stöter på då och då, men inte så ofta. Nu var det ett tag sedan vi sågs sist. Såg direkt att hon nu såg så slank och pigg ut. Vi snackade lite om detta och det visade sig att hon genom att lägga om kosten samt att börja löpträna regelbundet gått ner hela 19kg! Otroligt imponerande och inspirerande! Hennes kommentar till framgången var "att det känns ju inte speciellt bra att gå hem och äta kakor efter att man varit ute och sprungit." Vad hon menade mad detta var naturligtvis att goda vanor föder fler goda vanor som i sin tur föder fler goda vanor osv. Hoppas du blir inspirerad av detta - det går att förändra gamla invanda mönster även om själva förändringen kräver kraft och beslutsamhet. Men låt dig inte nedslås av ett eller annat bakslag på din väg mot målet, utan haka på den positiva spiralen du med!

2 kommentarer:

  1. Ha ha- det där är jag om några månader! Slut på all fika, glass och onyttigheter! ÄLSKADE att vara inne i den där positiva spiralen för två år sen, då man längtade efter nyttigheter och sprang en 4 mil i veckan :D Nu längtar jag mest efter min soffa och ett paket glass, men snart...snart så!

    SvaraRadera
  2. Jag vet hur du känner dig...KOmmer ihåg när jag var gravid med Hugo i slutet när man knappt kunde röra sig av foglossning o bara låg på soffan och längtade ut. Då kändes det som om man aldrig nånsin skulle kunna springa och klättra igen. Men Lotta - din tid kommer :-) Ligg bara inte på soffan för länge, och ät bara inte för mycket glass. Det blir svårare efteråt då...;-)

    SvaraRadera