31 januari 2015

Infektionstider

Verkar vara förkylningstider just nu. 
Äldste sonen kom hem häromdagen och kände sig lite halvkrasslig. Han var trött och hängig och hade ont i halsen. 
När han hängt av sig kläderna går han raka vägen till kylskåpet. 
Ska göra en smoothie, säger han. 
Att han gör smoothies är i och för sig inte ovanligt, det sker mest varje dag, men måste erkänna att jag blev lite skeptisk när jag såg denna:


Ser sådär aptitlig ut eller..?
Vad har du i den? frågar jag lite skeptiskt. Lingon, blåbär, jordgubbar, ingefära, soyamjölk, apelsinjuice, spenat och spirulina, svarar han. 
Måste erkänna att jag blev lite häpen - och glad! Något av allt mitt tjatande genom åren om nyttigheter och mat som är bra för kroppen, har tydligen gått in. 
Det gäller ju att boosta kroppen i infektionstider! Men inte bara då såklart, det är ju vad vi äter varje dag som lägger grunden för vår långsiktiga hälsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar