01 januari 2015

Juicefasta Dag 1

Gott nytt 2015 till er allihop! 
Vad kan vara bättre än att starta det nya året med att rensa ut det gamla, och fylla på med nytt fräscht?! Jag har bestämt mig för att juicefasta de första 15 dagarna på 2015. 
Följ min resa här i bloggen.

Efter en höst med alltför mycket mat - och inte rätt sorts mat alla gånger - känns behovet av en kickstart mot mer hälsosam mat stort. Egentligen hade jag tänkt växla över till strikt paleo den första månaden på det nya året, men efter att ha sett dokumentären "Fat sick and nearly dead" för ett par veckor sedan, fick jag idén att testa juicefasta först. ( Kolla in filmen - otroligt inspirerande!)
Jag har fastat en gång för många herrans år sedan, och måste säga att det är inga speciellt positiva minnen jag har från den gången. Kommer bara ihåg tröttheten, huvudvärken och hungern. Så det är med viss bävan jag ger mig in i denna utmaningen! 


Gårdagens dessert - den största pannacottan ever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar