02 januari 2015

Juicefasta Dag 1 forts


Känslorna inför att kicka igång denna 15-dagars reningskur har varit lite blandade. För några veckor sedan var det enbart glädje, inspiration och längtan! Men ju mer startdagen närmade sig ju mer byttes dessa känslor ut mot tvekan, tvivel och till och med bävan. 
Men nu är jag här! Och dag 1 är avklarad! Eftersom de första dagarna är nedtrappning innebär det att jag ätit idag. Detta var min första dag:

Frukost
Drack en kopp hett ingefära och citron te en stund innan frukosten. ( Häll hett vatten över några bitar färsk ingefära. Pressa i citron. Låt dra några minuter) utrensade och stärker immunförsvaret. 

Frukosten en stund senare bestod av "yoghurt" gjord genom att mixa 1 avokado, 1dl fryst mango och färsk grönkål med lite vatten. Servera med bär ( jag tog svarta vinbär) och några valnötskärnor. 



Mellanmål
En apelsin

Lunch
Tomatsoppa med haricots verts och stekt grönkål. Koka ihop passerade tomater, cocktailtomater på burk med en grönaksbuljongtärning och örtkryddor. Lägg i bönorna. Toppa med hackad färsk grönkål som du steker i cocosfett med lite havssalt. 


Mellanmål
Äpple, morot

Middag
Ugnsrostade grönsaker med örtkryddor. Rosta grönsakerna - jag tog morot, palsternacka, rödbeta, sötpotatis, zucchini- med lite olja eller kokosfett. Strö över örtkryddor. 



Kväll
Örtte och en apelsin. 

Sådärja! Första dagen avklarad! Det gick ju riktigt bra:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar