03 januari 2015

Juicefasta Dag 2


Började morgonen på samma sätt som igår - först med ingefära- och citronte, och sedan med avokadoyoghurt. 
Idag mixade jag avokado, päron, mango och grönkål och åt "yoghurten" utan bär eller nötter. Jag älskar denna typen av raw yoghurt och den brukar faktiskt vara min frukost i vanliga fall också. Men då äter jag den med bär och nötmusli. Mums!

Hade lite ärenden att göra på förmiddagen. Misstänker att jag nog inte fick i mig tillräckligt med energi då. Hade tänkt att göra en juice men det fick bli en apelsin på språng istället. När jag kom hem var jag rejält hungrig. Tur jag hade kvar av tomatsoppan från igår. Den fick bli dagens lunch också. 

Gick en långpromenad efter lunch. Har bestämt mig för att träna varje dag under fasteperioden, men med lite lägre intensitet än i vanliga fall. Idag blev det 1,5timmes härlig skogspromenad


Mixade en härlig juice bestående av äpple, morot och färsk ingefära till eftermiddagens mellanmål. Ingefäran piggar verkligen upp. Supergott!

Resten av eftermiddagen tillbringade jag iförd fårskinnstofflor och dunjacka - inomhus! Jag brukar vara ganska frusen av mig i vanliga fall, men nu är det ännu värre. Beror förmodligen på minskning av energi intag.

Middagen bestod av en värmande soppa. 
Kokade broccoli, grönkål och spenat i ekologisk grönsaksbuljong. Mixade allt och smakade av med vitlök och citron. Stekte lite fänkål i cocosolja och hade till. Återigen en härlig grön måltid fullspäckad med nyttigheter!


Dagen avslutades med ett varmt bad. Efteråt var det bara att krypa in i dunjackan och fårskinnstofflorna igen..
Dag 2 gick ju också riktigt bra!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar