10 januari 2015

Juicefasta Dag 10

Gjorde den äckligaste juicen hittills till middag idag. Var sugen på nåt med tomat, och tänkte gaspacho. Juicade 
1,5 gul paprika
1 gurka
2 vitlöksklyftor
Blandade allt med ekologiska passerade tomater. ( Var lite osäker på om man kunde juica tomater, så körde på passerade istället) Det blev riktigt äckligt faktiskt. Don't try this at home!



Annars har dagen förflutit helt ok, även om jag måste erkänna att jag börjar bli lite trött på juice.
Tänker på de i filmen "Fat sick and nearly dead" ( om ni inte sett den, kolla) som fastade i både 30 och 60 dagar. Det kräver verkligen viljestyrka och inspiration. 
Även om jag är grymt nöjd med min fasteperiod hittills - det har gått bättre än vad jag vågade hoppas på - ska det faktiskt bli ganska skönt att börja äta igen. Det underlättar liksom livet litegrann. 

Dagens meny

Frukost - gulorange (2-3 port)
1 ananas
4 morötter
2 gulbetor
1 sötpotatis
1 citron
1 apelsin

Sötpotatis gör juicen lite fylligare och rundare i smaken. Gott tycker jag. 

Mellanmål - orangeröd (2 port)
3 Polkabetor
3 Morötter
4 små blodapelsiner
2 äpplen
2 selleristjälkar

Blodapelsinerna ger en härlig frisk och söt smak. 

Lunch - grön (2 port)
1 broccoli
5 grönkålsblad
1 fänkål
2 päron
2 lime
Mixade i en avokado efteråt

En helt ok grön juice. 

Mellanmål - gulgrön  (2 port)
4 äpplen
4 morötter
1 zucchini 
2 selleristjälkar
1 lime

God och söt. Men färgen blev lite skum. 

Å så den äckliga tomatdrycken till middag. 

Inte många juicedagar kvar nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar