11 januari 2015

Juicefasta Dag 11

Jag har bestämt mig för att det får räcka med juicandet nu. Tanken var ju att hålla på i 15 dagar, nu blir det istället 14 dagar inklusive upptrappning. Idag är alltså sista juicedagen och imorgon blir det långsam upptrappning i tre dagar. 
Det känns bra, och jag är nöjd och stolt över dessa veckorna!
Det har faktiskt varit lättare än jag trodde det skulle vara. Så gott som alla juicer jag gjort har varit jättegoda, och jag har inte alls längtat efter mat - förutom lite de sista dagarna. 
Det jobbigaste tycker jag har varit att jag frusit så, och att jag varit ganska hungrig mellan varven. Men om några dagar kan jag sätta tänderna i det här:


Dessutom blir det lite lättare med vardagslivet när alla i familjen kan äta samma sak. 

Dagens meny

Frukost - orange (2 port)
4 morötter
1 apelsin
1 näve bladspenat
2 äpplen
2 lime

God frukostjuice a la Pierre. Solsken i ett glas!

Mellanmål (1 port)
1 stor rödbeta
4 selleristjälkar 
1 äpple

Rödbetor är ju otroligt nyttigt och rödbetsjuicerna tillhör mina favoriter - dessutom är dom ju så snygga också! Har dock märkt att det kan vara lite starkt för magen om man är känslig. 

Lunch
1 broccoli
2 palsternacka 
5 grönkålsblad
3 päron

Mixade i 1 banan efteråt för extra energi. 
Helt ok grön juice. Men faktiskt lite för mycket banansmak. 

Mellanmål - gul (2 port)
3/4 ananas
2 morötter
1 citron

Söt och god och sur på samma gång.  Jag ville balanserat upp det söta med någon beta - gulbeta - men fick inte det för mannen, som tyckte den var god som den var. Och det var den ju!


Middag
Broccoli och grönkålssoppa. 
Koka 2 broccoli och 4 grönkålsblad i 1l grönsaksbuljong. Mixa slät

Eftersom vi bestämt oss för att börja trappa upp imorgon, tjuvstartade vi redan ikväll :-) Det var gott med något varmt att "äta". 
Jag slogs av hur förhållandevis liten mängd grönsaker man får i sig mot när man juicar. 

Idag åkte röjde vi bort dom sista julsakerna. Vid ett tillfälle i röjningsivern sa jag fel och kallade ljus för juice. Det är nog dags att sluta juica nu, eller..!
Hörs imorgon. 

2 kommentarer:

  1. Jag kör på till fredag tänkte jag. Jag började ju några dagar efter dig. Det börjar bli jobbigt! Frusen, trött, och sååå trött på juicen. Jag slutade inte med
    kaffet med en gång heller och det ger sig till känna nu efter nästan tre dagar utan koffein... Men jag ger mig inte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner igen det där - förutom kaffet, som jag inte dricker i vanliga fall. Bra jobbat! Men lite härligt är det allt, eller?

      Radera