12 januari 2015

Juicefasta Dag 12

Rivstartade dagen med att köra ett vattengympapass. Inte för att det var speciellt rivigt eller så.. Har faktiskt aldrig testat vattengympa förut, men nu har jag blivit ordinerad det av sjukgymnast. Det var helt ok och ett skönt sätt att starta dagen på. 
Jag var noga med att gå upp extra tidigt så att jag verkligen skulle hinna med frukosten - som idag bestod av något annat än juice!

Frukost - grön (1port)
1 avokado
1 päron
1 dl fryst mango
Färsk spenat
Mixa allt med lite vatten till lagom konsistens. Häll i 1 tsk ekologisk cocosolja. 

Äntligen fick jag min smoothie/ raw yoghurt med avokado! Det har jag verkligen längtat efter! Den är jättelätt att göra och man kan variera efter tycke och smak. En favorit!



Mellanmål - orange (1 port)
2 apelsiner
4 morot
Lite ingefära
1 näve spenat ( mixade i denna efteråt)

Enkel men god! Den var i och för sig snyggare innan jag mixade i spenaten - men ännu nyttigare efteråt!



Lunch - grön (2 port)

Broccoli- och grönkålssoppa, en favorit-i-repris. 
Koka 4-5 grönkålsblad och 2 broccoli i 1l ekologisk grönsaksbuljong. Mixa. Klart!

Vill man kan man piffa upp den med pressad vitlök, örter eller pressad citron. Men jag tycker den är ok utan med. 

Mellanmål - röd (2 port)

2 rödbetor
4 morötter
4 äpplen
2 dl hallon (mixas i efteråt)
Jag pressade även i lite lime

En underbart god juice/smoothie. Söt men ändå fräsch! Och snygg!


Middag - röd (2port)

Tomatsoppa. 
Jag skojar inte om jag säger att detta var den godaste soppan jag ätit på länge. Nästan nånsin faktiskt! ( kändes det som iallafall) Antar att det mesta som inte är kall juice kan platsa in som den- godaste-rätten-nånsin nu förtiden..!

Fräs 1 liten gul lök och 1/2 gul paprika i cocosolja. Tillsätt 500gr passerade tomater, 2 1/2dl vatten och 1 buljongtärning. Krydda med oregano och 1 vitlöksklyfta. Koka några minuter. Mixa slät. 


Vet inte varför jag tyckte den här enkla soppan var så god. Känns som om jag känner smaker på ett helt annat sätt nu. 

Undra vad jag ska laga för spännande rätter imorgon? Upptrappning dag 2 - fortsättning följer imorgon. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar