05 januari 2015

Juicefasta Dag 5

Juicemaskinen får jobba för högtryck nu när barnen är i full gång med att mixa sina egna juicer.  Idag blev det en med päron, äpple, apelsin, morot och ingefära till frukost.
Resten av barnens juice blev mitt förmiddagsmellanmål, men lade till lite mer morot, zucchini och några stjälkar selleri. 


De första dagarna av en fasta är ju de tuffaste. Man är hungrig, har kanske huvudvärk, och kan känna sig yr eller kraftlös. Jag har ju känt mig ganska svag, och har kommit på att jag förmodligen inte fått i mig tillräckligt med energi. Man ska dricka mellan 2-3l juice ( plus vatten och te) men när jag räknat inser jag att jag inte kommit upp i mer än ca 1,5l juice. Skärpning!

Bara för det gjorde jag ett extra stort glas till eftermiddagens mellanmål:
1 rödbeta
3 morötter
2 apelsiner
1 dl hallon


Underbar färg! Fantastiskt god! Mums!

Även denna dagen har varit ganska lugn - såå skönt att vara ledig! Helt klart en perfekt tid för fasta. Kroppen går ner på sparlåga och kan lägga energin på att rensa ut gifter och slagg. 
Planerade en löptur, men har fortfarande inte riktigt orken och energin så det fick bli promenad idag också. 
Efter det passade jag på att städa bort en del julsaker - skönt!

Dagens meny

Frukost
Som föregående dagar men med spenat istället för grönkål

Mellanmål
Barnens juice. Se ovan

Lunch
Resterna av den gröna detoxsoppan från igår

Mellanmål
Rödbets- och hallonjuice. Se ovan

Middag
Resterna av tomatsoppan från igår

Dag 5 är avklarad. Från och med imorgon är det bara juice som gäller i 10 dagar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar