06 januari 2015

Juicefasta Dag 6

Dag 6-15 ska jag alltså dricka enbart juice, och inga smoothies eller soppor som under de föregående dagarna. Passade på att bunkra upp lite:


Det går ju som sagt åt en hel del till färskpressat. Och det är ju lite detta som är grejen - man hade inte orkat äta all den mängd frukt och grönt som går i en juice - mängden vitaminer och näringsämnen blir större i juicen. 

Känner att det var bra att öka upp storleken på "portionerna" lite. Jag är inte lika svag längre. Därför fick det bli en lugn löptur efter frukost. Avslutade med några styrkeövningar och TRX ute. Älskar att träna ute oavsett väder. 


Känner att jag anpassat mig till juicandet nu, och tycker det funkar riktigt bra. Alla juicer jag gjort hittills har verkligen varit supergoda ( möjligen var de två gröna juicerna till lunch och middag idag inte riktigt lika goda - om ni frågar min man iallafall..)

Dagens meny
Frukost - Orange (2 port)
2 apelsiner
3 morötter
2 äpple
1 lime
Ingefära


Mellanmål - röd
2 rödbetor
2 grapefrukt
2 morot
2 stjälkselleri
Ingefära


Lunch - grön ( 2-3 port)
1 broccolihuvud
6 blad grönkål
1/4 vitkålshuvud
1 fänkål
2 päron


Mellanmål - gul (2 port)
3/4 ananas
2 citroner
2 morot


Middag - grön (2 port)
1 gurka
4 nävar spenat
6 blad grönkål
1 stor palsternacka 
1 äpple
Ingefära













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar