07 januari 2015

Juicefasta Dag 7

Min meny de följande dagarna bygger på färg! Upplägget kommer vara detsamma varje dag, men innehållet varierar. Så här kommer jag planera mina dagar

Frukost - orange eller röd
Mellanmål - röd eller gul
Lunch - grön 
Mellanmål - gul eller lila
Middag - grön

Detta är ett bra sätt att se till att man får i sig av allt. Juicerna består av ca 80% grönsaker och 20% frukt. Förutom 2-3l juice/dag, är det viktigt att dricka massor av vatten. Örtte kan vara gott och värmande på kvällen. 

Idag lyxade jag till det och tog lunch på stan tillsammans med mannen. Vi gick till Fruit and Friends och köpte varsin juice gjord på grönkål,selleri, gurka, äpple, citron och ingefära. Härlig!


Måste säga att jag efter snart en vecka med smoothies och juicer, fortfarande känner mig enormt motiverad att fortsätta. Alla juicer hittills har varit supergoda. Dessutom känns kroppen lättare och energin har återvänt! 

Dagens meny
Frukost - orange (1 port)
2 morötter
1 sötpotatis 
1 apelsin
1 äpple
Ingefära

Mellanmål - rosa (1 port)
2 polkabetor
2selleristjälkar
1lime
1 päron


Visst blev den fin?! God var den iallafall :-)

Lunch -grön. På stan (se ovan)

Mellanmål - gul ( 2 port)
2 apelsiner
1 citron
2 morötter
1 gurka
Färsk koriander

Middag - grön (2 port)
5 blad grönkål
1 broccoli
1 zucchini 
2 stjälkar selleri
2 morötter
1 stjälk citrongräs


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar