08 januari 2015

Juicefasta Dag 8

Tack för alla glada tillrop ni ger mig! Det värmer verkligen, och idag har de verkligen behövts! 
Tycker det varit en ganska tuff dag idag. Har känt mig frusen, trött ( kan kanske bero på att jag endast sovit 5,5 timmar inatt..) och hungrig typ hela tiden!
Börjar också tröttna på att göra juicer och diska juicemaskinen stup i kvarten. Inte så att jag längtar efter massa mat eller så, vet faktiskt inte vad jag längtar efter...Bara vara varm, antar jag. Har tillbringat hela dagen iförd tjock yllehalsduk - inne! - och på kvällen satt jag i soffan framför brasan med dunjacka och filt på! 
Ok, nu blev det lite väl gnälligt va? Ja men jag sa ju att ni skulle få hänga med på min resa. Och det är ju inte bara raksträckor och nedförsbackar hela tiden, eller? Karaktär!

Piggar upp mig lite genom att göra mönster av några av fruktskalen som blivit över:


Dagens meny

Frukost - orange (2 port)
2 apelsiner
4 morötter
1 äpple
1/2 stor fänkål
3 stjälkar selleri
Ingefära

Mellanmål - andra portionen av juicen jag gjorde till frukosten

Lunch - grön (1 port)
1 broccoli
1/2 fänkål
1 päron
1 lime
1 palsternacka 
Några nävar spenat
Några nävar ruccola
Mixade även i en avokado för extra energi



Mellanmål - röd (1 port)
1 stor rödbeta
2 morötter
2 äpplen
1 bit ingefära

Lite värmande (!) buljong

Middag - grön ( 2 port)
1 gurka
1 zucchini 
1/2 fänkål
4 morötter
1 päron 
1 äpple

Massa nyttigheter till kroppen idag med :-) Lycka till med juicandet vänner! Hörs imorgon


2 kommentarer:

  1. Tycker det blir bättre o bättre för mig. Jag får lättare att fokusera och känner mig lite speedad. Har improviserat helt vad gäller juicerecepten hittills, men nu ska jag nog pröva dina recept. Du har rätt: det är inte görkul att skala och rensa och sen diska centrifugen stup i kvarten.

    SvaraRadera
  2. Har märkt att jag också känner mig litet speedad ibland. Energi! Tycker det går upp och ner med inspirationen men konstigt bog är jag inte sugen på mat. Lycka till!

    SvaraRadera