16 mars 2015

Träna hemma

Jag har ju förmånen att jobba hemifrån och kan planera min tid som det passar. Underbart tycker jag! 
Varje morgon efter det att jag lämnat yngste sonen i skolan brukar jag ta en liten morgonpromenad. Så skönt att få starta dagen på detta sätt!
Idag blev det morgonträning hemma efter promenaden. 


De senaste åren har jag faktiskt kört all min träning hemma. Det är smidigt och går fort, man sparar in på tiden det tar att ta sig till gymmet. Jag gillar grejen att man bara snörar på sig skorna och sen är man igång! Det har ju även underlättat när barnen varit små och man inte haft lika lätt att gå iväg. Dessutom blir det ju billigare också :-)
Genom åren har jag samlat på mig det man behöver för träning hemma. Bra att ha kan vara hantlar och skivstång, balansplatta, pilatesboll, matta, olika gummiband och ev TRX band. Sen kan man använda sig av det man har hemma; step up i trappan, TRX i en gren eller i gungställningen etc. Är man bara disciplinerad funkar det super att träna hemma tycker jag. Som bonus brukar ett eller flera barn haka på då och då. Det blir också fler diskussioner om träning och vikten av att röra sig, vilket alltid är positivt. 
Mitt pass tar sällan mer än en halvtimme, och jag brukar köra det efter en löprunda eller ett pass på cykeln. Konditionsträningen funkar som uppvärmning. 
Jag kör ca 8-10 olika styrkeövningar i 3 set. Efter någon månad eller så byter jag program. Kommer tipsa om några bra övningar här på bloggen längre fram. Håll utkik :-)

Efter träningen blev det favo mellanmålet just nu. 


En mosad banan, blandat med 1 dl keso eller kesella. Toppa med kanel och lite rostade nötter. Mums! Förser dig med både kolhydrater, protein och fett. Tre i en - som ett kinderegg! En underbar solig dag till er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar