25 mars 2015

Våfflor och böcker

Våffeldagen. Joråsåatt. Tänkte laga lite våfflor. Dagen till ära. Plockade fram min relativt nyinköpta bok -" BAKUT Bortom vete, mjölk och vanligt socker" - och satte glatt igång! Nästan. 


Mannen var nämligen inte lika begeistrad som jag över våfflor gjorda på bovete och havremjölk, hallonsylt med chiafrön, och "grädde" gjord på cocosmjölk. "- Ska vi göra våfflor vill jag ha riktiga våfflor" ljöd kommentaren. 
Nånstans där gick liksom luften ur mig. Jaha. Alternativa våfflor? Tydligen inte. Fick vika mig, och istället blev det all in med "vanliga" våfflor i stora lass - med grädde och sylt!

På tal om böcker. Idag fick jag mitt efterlängtade bokpaket på posten. "Charmen med tarmen" av Gulia Enders ( såg ni henne när hon var med på Skavlan?) och Martina Johanssons " Hormonbibeln - hormonoptimering för den moderna människan". Jag vet, låter otroligt nördigt, men ser verkligen fram emot att läsa den. Har tjuvläst lite och det verkar riktigt lovande. 


Om man ska tro författaren kommer man efter att ha läst boken bland annat att kunna:
"- Sänka din fettprocent och få en tonad kropp utan att träna
- Veta hur du snabbast kan öka i styrka och muskelvolym. 
- Förstå varför din kropp ser ut och beter sig som den gör. 
- Använda kärlekens kemi till din fördel och förbättra dina relationer. 
- Sänka din biologiska ålder och hålla dig frisk livet ut. 
- Förstå ditt humör och mående, samt ta kontrollen över det. 
- Förbättra din sömn och få bättre ork i vardagen. 
- Få ökad mental prestanda, mer viljestyrka, motivation och fokus."

Sanning eller fiktion? Jag tycker iallafall det verkar riktigt lovande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar