05 april 2015

Glad Påsk

Hoppas ni haft en härlig påsk! 
Så skönt med lite ledighet, eller hur? Vädret har ju varit underbart, även om det varit lite kallt. 
Typiskt nog har jag drabbats av hosta och ont i halsen, så har inte vågat mig på att träna alls under helgen. Så trist! Längtar verkligen ut nu när det är så ljust och torrt ute. Men det är bara att vänta ut kroppen. Jag tränar aldrig med en infektion i kroppen. 

Storhelger som påsk och jul kretsar ju väldigt mycket kring mat, och ofta proppar vi i oss av allt möjligt tills vi är så mätta att vi knappt kan röra oss. Hoppas du lyckats göra bra val denna helgen. 
Själv hade jag bestämt mig för att skippa kolhydraterna och sockret i första hand. När man är bortbjuden kan man ju inte styra över maten som bjuds, men det brukar gå bra ändå. För min del blev det ägg, sill, lax och korv. 

Förra inlägget skrev jag ju om mina nyinköpta böcker. Har läst ut Hormonbibeln och håller nu på att läsa om den. Kan verkligen rekommendera den! Speciellt om du som jag, är intresserad av hur vi kan påverka vår hälsa genom kost och träning. 

Köpte ytterligare en bok i veckan:


Omslaget passar ju bra så här i påsktider! Ska bli så spännande att läsa den. Har börjat lite och även denna boken verkar otroligt intressant. Hon visar bland annat hur sjukdomar som ökar snabbt bland barn idag - diabetes, depression, autism, fetma, adhd, för tidig pubertet - alla går att knyta till söt skräpmat och ett stillasittande liv. 

Ha en skön dag i vårsolen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar